Lastebilavgiften i Oslo er utsatt

1
1

Det er hyggelig å se at det fortsatt er gnist av håp.Det ser ut til Lan Marie Nguyen Berg har endelig forstått at en innføring av et skyhøyt gebyr for lastebiltrafikk i Oslo ikke gir den effekten hun trodde i juli 2017. Jeg hadde en artikkel i Dagbladet 9.juli 2017 hvor jeg påpekte at en slik avgift vil være ødeleggende for varelevering i Oslo.

http://www.dagbladet.no/kultur/byradet-i-oslo-pa-ville-veier.../68490473

I et tilsvar i en oppfølgingsartikkel i Dagbladet 11.juli 2017 hevder Lan Marie Nguyen Berg at jeg har misforstått hele avgiften.

http://www.dagbladet.no/nyheter/sjaforleder-mener.../68495255

Når samme dame nå offentliggjør at hun har valgt å lytte til bransjen og utsetter hele avgiften i ett år må jeg si at jeg ble positivt overrasket. Det finnes med andre ord et minimum av fornuft under sykkelhjelmen. Siden hun nå har valgt å lytte til bransjen kan jeg kanskje få lov til å anta at det ikke var jeg som misforsto i juli 2017, men at det heller var Lan Marie Nguyen Berg som misforsto effekten av eget forslag.

Jeg tror det er lurt om politikere ser litt lenger enn nesa rekker og ikke lar seg forblinde av fanatismens grønne briller.

I et svar den 11.juli 2017 sier Lan Marie Nguyen Berg at jeg har misforstått alt vedr avgiften  www.dagbladet.no/nyheter/sjaforleder-mener.../68495255

Skribent: Jan Høiback | Foto: Miljøpartiet De Grønne

Hjelp oss nå ut til flere lesere med våre innlegg

kr.
Kontakt opplysninger

Kredittkort opplysninger
Denne betalingen er sikret og kryptert via SSL

Faktura opplysninger

Donasjons beløp: kr. 100 Månedlig Donations

1 kommentar

  1. Selv om forslaget foreløpig har blitt trukket tilbake, kan det likevel ha skapt store problemer for enkelte i lastebilnæringen. Noen kan unødvendig ha bestilt Euro-6 biler og byttet inn biler de normalt ville kjørt et år til. På grunn av det, vil de nå må ta tap på unormal høy avskrivning i en bransje som i alle år har slitt med små marginer.

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR