Må tjene mer penger på Utøya-turisme

19

Aksjeselskapet Utøya AS leverer dårlige resultater. NRK prøver lørdag å inspirere turister til å legge igjen mer penger der ute.

Ifølge tall fra Proff.no leverer aksjeselskapet Utøya AS de dårligste resultatene på flere år.

Trolig kommer dette av at Utøya-kortet er brukt opp. Folk flest har begynt å legge hendelsen bak seg. Spillefilmer og serier om hendelsen i 2011, er allerede laget og sett. Publikum har dratt hjem nå.

De siste dråpene av saft er for lengst klemt ut av det tørre sitronskallet.

Verden har gått videre.

Dette tvinger smålige, og alltid like grådige aktører, til å finne nye metoder for å bane seg vei til mer penger.

Løsningen ser ut til å være terror-turisme til Utøya. Noe som NRK villig reklamerer for på lørdag.

Kynismen bak det å utnytte en tragedie for profitt er nesten utrolig. Men bare nesten. Vi vet alle hvordan disse figurene opptrer.

NRK skriver:

– Difor er det viktig at nye generasjonar får kome hit. Neste gong skal eg ta med både kone, ungar og barnebarn, seier ein annan.

Simon sit taus og et vaflar i ullgenseren sin.

– Korleis var det på Utøya, spør eg.

– Det var forferdeleg å sjå vondskapen på så nært hald …

Han tar eit nytt vaffelhjarte i munnen og tygg sakte.

– Men det var også vakkert på ein måte, å sjå korleis liv kan kome tilbake etter ein brann, svarar han.

PS: På heimesida www.utoya.no legg dei ut når dei arrangerer opne dagar for publikum.

Teksten til NRK tar form som et profesjonelt reisebrev som publiseres av reisebyråer. Tekster som skrives av PR-konsulenter, for å lokke turister.

Tall fra Proff.no viser at omsetningen til aksjeselskapet Utøya AS er dårlig. BILDE: Skjermdump.

Grådighet

Såkalte kulturmarxister har alltid vært grådige, onde og smålige. Det er derfor de har blitt kulturmarxister.

Grådigheten, ondskapen og småligheten overgår trolig selv seksualdriften hos dem.

Dette fenomenet reflekteres i måten organisasjoner som Human-Etisk Forbund, Arbeiderpartiet og Antirasistisk Senter alltid søker å profittere på ulike smakløse påfunn.

Eksempelvis med å opportunistisk selge «bøker» og «foredrag», i etterkant av dramatiske hendelser. Som 22. juli-tragedien. Slike hendelser sikrer kontanter i lomma.

Akkurat dette påfunnet, med å tjene penger på Utøya-tragedien, faller dermed inn i en lang tradisjon for slik virksomhet.

Metoden er svært gammel. Man stiller ut noe morbid, og lar besøkende betale for å se det.

Eventuelt lar man staten betale.

I stedet for å la stedet være et fredelig minnested for de omkomne, prøver de nå å gjøre det til en turistmagnet. Omtrent som med Ground Zero i New York eller Auschwitz i Polen.

NRK prøver så desperat å selge inn Utøya som en temapark, at de til og med reklamerer for kulehull i veggene.

NRK skriver:

Lille- og Storesalen står meir eller mindre urørt sidan den dagen. Veggane er fulle av kulehol. Bak eit piano ligg fleire visne blomar, hjartesteinar og bilde av smilande ungdommar.

Det er fullstendig morbid. De som mistet livet i tragedien blir misbrukt på det groveste.

Bare fordi noen svært grådige aktører ser muligheter for profitt.

Source: Akroma.no

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her